FAQ (Pomoc)
- Co to jest SPINO ?
-
System SPINO.PL powstał z pasji i wizji uporządkowania i usystematyzowania dostępu do ofert, kooperantów i rozwiązań jakimi dysponują.
Jego innowacyjne rozwiązanie, oparte jest na niespotykanym dotąd rozwiązaniu, którego podstawowym założeniem jest to, że oferty i zapytania opisywane są w sposób parametryczny a nie opisowy jak do tej pory powszechnie stosowane.
- Dla kogo jest SPINO?
- SPINO.PL – jest to system powstały dla tych, którzy chcą:
- przedstawić swoją ofertę w bardzo precyzyjny, czytelny i przejrzysty sposób
- zaprezentować swój park maszynowy i przedstawić jego możliwości
- znaleźć nowych kooperantów w oparciu o precyzyjnie sparametryzowane wytyczne
- znaleźć oferty spełniające pilne potrzeby
- SPINO.PL – jest to system powstały dla tych, którzy chcą:
- Dlaczego warto być w SPINO.PL ?
- SPINO.PL jest sparametryzowanym i usystematyzowanym, który pozwala przedstawić swoją ofertę lub znaleźć podwykonawcę znacznie oszczędzając czas i koszty. Pozwala znaleźć nowe możliwości współpracy i trafić do tych ofert, które trudno odnaleźć w gąszczu informacji oraz natrętnych reklam.
- Jaka jest różnica pomiędzy użytkownikiem zalogowanym i nie zalogowanym ?
- Za użytkownika zalogowanego rozumie się osobę, która założyła swój profil / firmę w systemie, dokonała potwierdzenia rejestracji oraz weszła do systemu zgodnie ze swoimi parametrami logowania. Użytkownik zalogowany posiada znacznie większe uprawnienia i tylko on może dodawać i aktualizować zamieszczone oferty, zapytania.
- Dlaczego należy podać NIP przy rejestracji ?
- SPINO.PL przykłada ogromną uwagę, aby zamieszczane dane były rzetelne oraz pozbawione nadmiarowych podmiotów. Wprowadzona została wstępna weryfikacja poprawności numeru NIP celem osiągnięcia jednoznaczności i rzetelności zamieszczanych informacji.
- Czy można założyć firmę z wieloma oddziałami ?
- Oczywiście. Jest taka możliwość. Warunkiem niezbędnym jest posiadanie konta klasy „L”. Jeśli jesteś posiadaczem takiego konta wystarczy ponownie przeprowadzić rejestrację podmiotu z tym samym numerem NIP. System potraktuje rejestrację jako dodanie oddziału. Twoje zgłoszenie zostanie skierowane do administratora Twojego konta.
- Jak zmienić dane firmy ?
- Każdy użytkownik będący administratorem konta może zmienić dane podmiotu w oknie startowym, w zakładce „Moja firma”
- Kto może zmienić dane firmy ?
- Dane firmy może modyfikować jedynie administrator konta. Administratorem konta jest osoba, która dokonała pierwszej rejestracji danego podmiotu lub też scedowała uprawnienia na innego użytkownika należącego do danego konta.
- Kto to jest administrator firmy ?
- Administratorem konta jest osoba, która dokonała pierwszej rejestracji danego podmiotu lub też scedowała uprawnienia na innego użytkownika należącego do danego konta.
- Jakie są zasady zakładania ofert ?
- Zakładając ofertę określamy jej krótką nazwę własną, która będzie widoczna we wszelkich listach. Zarówno w Twoim profilu jak i informacjach otrzymywanych przy dopasowaniach i wyszukiwaniach. Należy więc zwrócić uwagę, aby była ona zrozumiała i niosła ze sobą podsumowanie oferty ( np. „Maszyna do toczenia dużo-gabarytowego MT01” ). W nagłówku jest również możliwość umieszczenie krótkiego opisu własnego. Ważne : opis ten również może służyć przeszukiwaniu informacji jak analizie zamieszczonej oferty przez potencjalnego odbiorcę. Aby osiągnąć największe możliwości i zwiększyć szansę dopasowania należy starać się budować oferty zawierające jak najwięcej pozycji. Zwiększy to szansę dopasowania w przypadku, gdy szukający będzie chciał zrealizować kilka operacji jednocześnie.
- Jakie są zasady zakładania zapytań ?
- Zakładając zapytanie określamy jej krótką nazwę własną, która będzie widoczna we wszelkich listach. Zarówno w Twoim profilu jak i informacjach otrzymywanych przy dopasowaniach i wyszukiwaniach. Należy więc zwrócić uwagę, aby była ona zrozumiała i niosła ze sobą podsumowanie zapytania ( np. „Tokarka dużo-gabarytowego” ). W nagłówku jest również możliwość umieszczenie krótkiego opisu własnego. Ważne : opis ten również może służyć przeszukiwaniu informacji jak analizie zamieszczonego zapytania przez potencjalnego kooperanta. Aby osiągnąć największe możliwości i zwiększyć szansę dopasowania należy starać się budować zapytanie zawierające jak najmniej pozycji. Najlepiej złożyć kilka zapytań jednopozycyjnych. Złożenie zapytanie wielopozycyjnego ma zastosowanie, gdy poszukujemy ofert spełniających wszystkie nasze oczekiwania.
- Co to jest dopasowanie ofert i zapytań ?
- Dopasowanie jest skojarzeniem oferty i zapytania. Powiązaniem potencjalnych kooperantów. Następuje wówczas, gdy złożone zapytanie w całości znajdzie odzwierciedlenie w ofercie. Dopasowanie następuje jedynie z wykorzystaniem ofert i zapytań zatwierdzonych, czyli opublikowanych. Robocze elementy nie biorą udziału w dopasowaniach.
- Kiedy następuje dopasowanie oferty i zapytania ?
- Dopasowanie następuje natychmiast po aktywacji oferty/zapytania gdy istnieją w systemie spełniające zapytania/oferty.
- Co się dzieje, gdy nastąpi dopasowanie oferty i zapytania ?
- Dopasowanie realizowane jest automatycznie w obydwie strony przy zapisie elementu. Jeśli złożona została nowa oferta, to szukane są możliwe zapytania, które spełnia. Jeśli złożone jest zapytania, to poszukiwane są ofert ją spełniające. Przy czym informacja o dopasowaniu jest generowana obustronnie. Generowana i wysyłana jest wówczas wiadomość w systemie dla dopasowanych podmiotów. Informacja o dopasowaniu może zostać również wysłana na pocztę skojarzonych podmiotów użytkowników.
- Jak zobaczyć dopasowania do mojej oferty / mojego zapytania ?
- Zarówno dopasowania do ofert jak i zapytań sprawdzamy na pasku naszych ofert. Po lewej stronie licznik wskazuje ilość dopasowań (Odpowiedzi:) a umieszczona strzałka jest przyciskiem do rozwijania dopasowanych zapytań / ofert
- Dlaczego nie widać dopasowań ?
- Jeśli brak dopasowań należy ograniczyć ilość wymaganych parametrów w Zapytaniach do najbardziej koniecznych, Zapytania wielopozycyjne zamienić na jednopozycyjne, cierpliwie oczekiwać na potencjalnego oferenta
- Co jeśli brak dopasowań lub jest ich niewielka ilość?
- Sprawdź czy zapytania są jednopozycyjne. Jeśli tak ogranicz liczbę zaznaczonych parametrów Na zapytaniu do absolutnie najbardziej koniecznych. Jeśli nadal brak dopasowań – oznacza że w danej chwili brak oferty o oczekiwanych wymaganiach i należy zapytanie pozostawić aż do momentu pojawienia się stosownej oferty
- Co jeśli dopasowań jest zbyt wiele?
- Można doprecyzować zapytanie poprzez zwiększenie liczby wymaganych parametrów lub – jeśli jest to uzasadnione – budować zapytania wielopozycyjne. Taki sposób umożliwia znalezienie dopasowania u jednego dostawcy
- Co jeśli w systemie brak obszaru-kategorii do określenia własnych potrzeb lub istniejące nie posiadają wystarczającą liczbę parametrów?
- W takiej sytuacji należy skontaktować się z administratorem SPINO i mailowo przesłać propozycję uzupełnień lub pełną kategorię z opisanymi parametrami łącznie z miejscem w strukturze gdzie ta powinna się znaleźć. W zależności od zainteresowania? daną kategorią zostanie ona umieszczona w systemie
- Jak często aktualizować zamieszczone zapytania oferty?
- Tak często aby informacja na portalu była zawsze aktualna. Np. sprzedawca obrabiarek jeśli zamieszcza ogólna informację co jest przedmiotem jego handlu bez szczegółów co w danej chwili i kiedy będzie dostępne : wystarczy aktualizacja w okresach przewidzianych przez system np. co 6-mcy. Jeśli natomiast ktoś określa dostępność swojej usługi a ta jest bardzo dynamicznie zmienna : to należy aktualizować stosownie do tych zmian.